paris

Nu sitter jag här, i amandas lilla studio i paris, den är liten men så mysig! dock stökig efter att den har fått stå ut med fyra tjejer i snart en vecka, ja ni kan ju tänka er. sen kan man lägga till att duschen (som används flitigt på grund av den otroligt höga temperaturen som för tilfället råder i den här lilla staden) inte klarar av att ha hand om allt vatten som ska rinna ner, så ibland blir det översvämning. men det är roligt för då brukar vi få leka någon slags inte inte- stöta-marken -lek.

jag tänkte att jag skulle skriva lite intressanta och roliga saker om vad jag styr med denna höst, men ni ser ju bara på de rader som jag har skrivit nu, ointressant?ja. i varje fall så har vi haft det väldigt bra dessa dagar, vi har tagit det ganska lugnt och glidit ganska mycket. druckit vin vid seine och sacre coeur, ätit mycket mat, gått för mycket, i varje fall om chess får säga sitt. vi har även varit på picassomuseet, centre pompidou, louvren, madeleineyrkan, eiffeltornsparken, notre dame, som jag lurade karro att det var frankrikes version av tvillingtornen (WTC) som utsattes för terrorattentaten. alltså fungerar notre dame som ett ekonomiskt högkvarter. eller??? tur att det lilla tjejen ska iväg till norge igen, annars börjar hon väl snart tro att knabbarp är sveriges svar på st.tropez eller något annat tokigt. följande är ett citat av karro "meeeeen stööört, jag är inte intresserad av sånt här sevärdhetskit" senare på kvällen frågade en tjej som heter angelica om vi skulle fortsätta till seine och dricka vin, karro: vad är det för ställe då?nattklubb?

vi har även hunnit med en del shopping såklart, har inhandlat likadana pippiskor som mand har köpt, vi tänkte att det var lika bra att de får se både paris och london, det är de värda. ett skjortfynd på en second hand som chess hatar, "det luktar ju så äckligt, kläderna är fulla av svininfluensa!", en marc jacobs väska som chess tyckte att hon lika gärna kunde sytt en likadan och gett till mig. jag har även köpt en liten rosa klocka, julie, du skulle vara avundsjuk!tss

ikväll ska vi gå upp till montmartre och mysa till det med en liten sista måltid med karr och chess som åker hem imorgon. alltså vet inte om det här med bloggande är något för mig, men nu fick ni en lite update i varje fall!=)




Kommentarer
Postat av: anja

låter som ni har haft det kalasbra ju :D

hälsa alla!

tycker allt du ska fortsätta blogga loovan, ser framemot att läsa om ditt liv i storbrittan sen :D

ta hand om dig*

hugs

2009-08-20 @ 19:17:22
URL: http://nidorb.blogg.se/
Postat av: Tuva

Snygg blogg. Kolla in min och lämna massor av kommentarer! Svara på min blogg för annars får jag aldrig svaret♥

2012-10-07 @ 20:02:34
URL: http://tuvaasallvinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0